A hivatalos képeken már a végleges változatot láthatjuk, mely alig változott a Párizsban bemutatott 6-os Coupé Concepthez képest. Szokatlan, hogy a nyitható tetejű változatot mutatják be először, korábban nem volt ritka a fél év különbség a zárt karosszériavariánshoz képest.
Az F13 kódjelű modell hossza 4894mm, szélessége 1894mm, magassága 1365mm lett, a változás a régihez képest a szokásos "hosszabb-szélesebb-magasabb". Természetesen a karosszéria merevsége 50 százalékkal nagyobb mint a leköszönő E63/64 szériánál volt. Az új modell megtarthatta a klasszikus vászontetőt, hivatalosan indokként a súly és helymegtakarítást említették, de szerintem még jobban is illik hozzá. A szerkezet egyébként 19mp alatt nyílik és 24mp alatt záródik, mindezt ráadásul 40 km/h-ig tudja. Ahogy ez szokásos, nem önálló fejlesztés, az az Edscha közreműködött, akik már az 5 GT kétféleképp nyitható hátsó ajtajánál is jelen voltak. Örömteli, hogy megtartotta az előd szokatlan de szép formáját, hogy a "C oszlop" egész hátranyúlik, a hátsó szélvédő pedig az ülések mögött függőlegesen áll. A csomagtartó mérete 300 és 350 liter között változik a tető helyzetétől függően, de ennél a modellnél ez csak egy sokadrangú információ. A hátsó lámpa a korábbi CS Concept és a nemrég bemutatott Concept Gran Coupe által bevezetett formát követi.
Sokkal fontosabb azonban, hogy mi van a motortérben. Aki nem követi naprakészen a BMW típusjelöléseit, vagy nem olvas utána megint hibásan fogja beazonosítani a lökettérfogatot, ráadásul a vélhetően legnépszerűbben változtattak. Az eddig 35i-ként ismert motor az új 6-osban 40i lesz, a megújult 3 literes turbós egység a korábbi 306 helyett már 320 lóerőt produkál 450 Nm-es nyomatékkal. Ez 5,7-es gyorsulásra elég a vége pedig a szokásos 250-es leszabályzásnál van a gyári fogyasztása 7,9 liter. Gondolom reprodukálható ha tempomattal kőrözünk vele vákuumban (ahol persze a motor nem is járhatna). De ez ugyanannyira nem lesz döntő szempont a vásárlásnál mint 185g/km-es emisszió, de erről a problémakörről tervezek egy külön írást. Az 50i a 4,4-es biturbó V8-ast takarja 407 lóerővel és 600 Nm nyomatékkal ami 1750 és 4500 között mozgósítható. Ezzel a motorral már csak 5 másodpercbe telik százzal menni, fogyasztása meg 10,7 százon. Az EfficientDynamics keretében alapáras lesz a stop-start és a fékenergia visszanyerő rendszer. A szintén széria LED-es ködfényszóró és nappali fény mellett sokkal komolyabb tétel az ingyenes Adaptive Drive.
A belső térben is történtek változások, szerencsére szakítottak az előd unalmas, egysíkú belterével és alapjaiban az F01-gyel bevezetett régi hagyományokra támaszkodó középkonzolt látjuk. Persze csak az alapokban, mert történt változás most is, a határozott új ívvel még inkább vezetőközpontúvá vált a beltér, illetve a műszeregység és a hatalmas kijelző külön árnyékolót kapott.
Az új modell is Dingolfingban készül majd az 5-ös és 7-es mellett, a szalonokban pedig jövő tavasszal jelenik meg, majd fél évvel később várható a Coupé, az M-es modellekre pedig még majdnem két évet kell várni. És mennyire lehet majd sikeres? Szerintem nagyon. A design fantasztikus lett, nem igazán lehet belekötni mint az előd csomagtartó megoldásába, a motorválasztékkal eddig sem volt probléma, most már a beltér is méltó lett a modellhez. Na és hol van a konkurencia? Na az nemigen van, legalábbis közvetlen. A Mercedes SL kétüléses, a CL egy hatalmas bálna és csak kupé változata van, az A5 inkább 3-as ellenfél és a formája messze nem olyan izgalmas mint bemutatásakor volt, végül maradt a Jaguar XK, ami viszont motorok terén van jelentős lemaradásban. Ennek fényében azt hiszem csak a dingolfingi gyár kapacitása szab majd határt a 6-osok számának.